Sunday, January 4, 2015

Uusi linssi

Parin viimeisen viikon aikana kamerani on entisestään liimautunut omaan käteeni, ja intohimona on ollut uusi linssi. Melkein pari vuotta olen kuvannut Canonin 550D rungolla, ja milloin mikäkin laina linssi ollut kiinne. Kuitenkin lähimmän osan ajasta olen kuvannut 18-55mm. Puhdas syy tälle kaikelle on ollut halu oppia hallitsemaan itse kameraa, ja nyt viimeisen vuoden aikana olen  entisestään tullut tietoisemmaksi omasta kuvaustyylistäni sekä kameran ominaisuuksista. Joten jouluksi uskalsin vihdoin ja viimein esittää toiveeni uuden linssin suhteen, ja nyt sitä ollaan viimeiset 2 viikkoa opeteltu 50mm f/1.4 kanssa kuvailemaan maailmaa uusin silmin.

Valoisuus on itselleni todella tärkeä seikka kuvaamisen saralla, ja tämä 50mm f/1.4 linssi tukee entisestään minun tapaani kuvata. Linssin valovoimaisuus kun oli yksi tärkeä myyntiargumentti minulle. Aikaisemmin näin talviaikaan en illan hämärtyessä ole juurikaan tarttunut kameraan. Sillä tärähtäneet, keltaisen rakeiset kuvat eivät miellytä omaa silmääni sitten yhtään. Samanaikaisesti haluaisin kuitenkin oppia kuvailemaan hämärässä, ja nyt Tapaninpäivänä päätin haastaa itseni. Halusin saada edes yhden onnistuneen otoksen laskevan auringon innoittamana. 

Joulukuu-2014 170Joulukuu-2014 171Joulukuu-2014 174

Parin viikon yhteiselon jälkeen en voi kun kertoa rakastavani tuota linssiä!!! Päivittäin olen pyrkinyt kuvailemaan kameralla, ja ihan siitä syystä että oikeat asetukset löytyisivät oikeisiin tilanteisiin. Todella paljon on vielä opittavaa, mutta mitä sitten? Kuvailen täysin itseäni varten. :)

2 comments:

Kiitos kommentistasi. ♥